Kod QR

To angielskie Quick Response - szybka reakcja, jest kwadratowym kodem graficznym. Tworzą go kwadraciki ułożone na siatce, również w kształcie kwadratu. Kody QR dzielimy na dwie grupy: kody statyczne oraz dynamiczne.

KodQR1

Kod QR

To graficzna forma zapisu różnego rodzaju danych pozwalająca na przejście: do strony internetowej, aplikacji lub innej funkcji. Można go porównać do ulepszonego kodu kreskowego z supermarketu. Ten alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy, kwadratowy kod graficzny, opracowany został przez japońskie przedsiębiorstwo Denso Wave w 1994 roku. Kod jest modularny i stałowymiarowy. Umożliwia kodowanie znaków kanji/kana, stąd jest popularny w Japonii. Zwrot "QR Code" jest znakiem zastrzeżonym przez Denso Wave Incorporated.

Linki dynamiczne

Jak ich nazwa wskazuje posiadają coś zmiennego. Parametrem tym jest docelowy adres URL strony www. W odróżnieniu od standardowych linków, nie prowadzą one do docelowego adresu URL strony, lecz do serwisu pośredniczącego, a ten dopiero po odczytaniu prawidłowego, docelowego adresu URL przekierowuje tam użytkownika.

Zastosowanie linków dynamicznych ma wiele zalet. Najważniejszą jest możliwość dowolnej edycji linka docelowego. Dzięki temu, publikując link w formie kodu QR np. na plakacie czy czasopiśmie, mamy możliwość korekcji czy całkowitej zmiany docelowego adres URL strony, do której ma prowadzić. Dodatkowo, każde przejście na docelowy adres jest rejestrowane, co daje możliwość przeglądania statystyk przejść i analizy efektywności kampanii reklamowej.

Profesjonalne tworzenie kodów QR

Do samodzielnego przygotowania i wygenerowania kodu QR należy wybrać jeden z generatorów kodów np. takich jak darmowy serwis qr-online. Za jego pomocą można pobrać wygenerowany kod QR dostosowany do indywidualnych potrzeb, w różnych formatach, takich jak PNG czy wektorowy format SVG i wykorzystywać na materiałach marketingowych, plakatach, ulotkach, wizytówkach, do szybkiego udostępniania informacji o produktach, promocjach czy wydarzeniach.

Przeczytaj również